Emacs, CVS, ssh-askpass

Witam,

Chciałem użyć funkcji CVS spod Emacs'a. Jednak potrzebuję połączyć się z
serwerem wymagającym hasła.

Problem polega na tym, że mając zainstalowane 'openssh', nie mam programu
'ssh-askpass', który jest wymagany przez Emacs'a. Czy wie ktoś jak to
naprawić, zmienić, oszukać? Może potrzebny jest jakiś niewielki skrypt?

Gdziesz przeczytałem, że 'ssh-askpass' to jest to samo co 'ssh-add', więc
stworzyłem link. Nie pomogło.
Uruchomiłem więc 'ssh-add'. Wpisałem odpowiednie hasła - wszystko działa.
Jednak do czasu ponownego uruchomienia. Jak zrobić, żeby pamiętał hasła,
albo lepiej jak usprawnić Emacs'a, żeby przynajmniej pytał się o hasło?

--
huan