Re: 2x łącze

On Thu, 5 Dec 2002, Michał Łodziński wrote:

:> mam dostępne 2 łączą do tego samego providera (ta sama bramka) o identycznej
:> przepustowości.
:>
:> jakiego narzędzia mam użyć do takiego skonfigurowania routingu by używać
:> jednocześnie obu łącz.
:>
:> z góry dziękuje za odpowiedź :)
iproute2

dokladniej to zalezy co chcesz robic.
czy wymuszac, ze wchodzacy jest po jednym laczu, a wychodzacy po drugim
[to mozesz sam zrobic], czy balancing na obu laczach obu ruchow [to musisz
sie z operatorem dogadac], mozesz tez zrobic, ze czesc uslug od ciebier
wychodzi jednym laczem np. bez przyciecia lacza [smtp,ssh], a reszta uslug
drugim z przycieciem lacza [ftp, pop3, www] [tez sam to mozesz zrobic]

jezeli to pierwsze, to proste jak barszcz.
1 sposob, markujesz pakiety wychodzace, i wedlug markowania ustawiasz
routing
2 sposob prostszy [nie wiem czy dziala ;>],
ip rou 0/0 via gateway_drugiego_lacza

trzecia mozliwosc:
markujesz pakiety po srcport/dstport i potem odpowiednio routing wedlug
marka, ew przyciecie lacza tez ustawiasz po marku.

Tomasz T. Ciaszczyk      ciacho@ciacho.pl      http://ciacho.pl/
                "Życie jest snem... straszliwym snem"