nadpisane pliki

Heja

Mam spory problem. Pewnego miłego popołudnia włączam mojego Debianka i
widzę co: ktoś mi resetował kompa i w efekcie ponadpisywały mi się pliki.
Sytuacja wygląda nie ciekawie, bo głównie dostało się plikom z /bin,
/usr/bin/ i /usr/lib/dpkg/info/. System generalnie działa, większość
programów działa. Ale nie mogę nadpisać pakietów, żeby naprawić pliki bo
apt-get/dpkg się burzy, np. lista plików paczki galeon jest
skopana (galeon.list) i nie może w ogóle niczego instalować. Mogę ręcznie
te pliki nadpisać, tylko nie wiem skąd je wziąć. No i tak dalej... Czy
jest jakiś sposób na odratowanie systemu?

Godfryd