Re: Gnome z testing

It was 2002-12-05 22:35 when Michał Michał wrote:

> Przyznam ze po odwiedzeniu witrynki art.gnome.org napalilem sie na gnome
> 2 :)) Czy ktos go instalowal z paczek unstable? Jak wrazenia? Z
> wypowiedzi Grzegorza Prokopskego w L+ wynikalo ze bezbolesne przejscie z
> gnoma 1.4 na 2.0 moze byc jeszcze bolesne.

Miałem zainstalowane GNOME 1.4 - ale bez nautilusa (wolny) - zamiast niego
używałem ROX-Filera (paczki w sigu), potem zacząłem przechodzić na
2.0 (które było wtedy nie w'unstable' ale w'experimental') - nautilus
nadal duży chociaż ponoć szybszy - ROX-Filer i tak bił go na głowę.
Niestety GNOME 2.x wymaga window-managera zgodnego z NETWM więc WindowMaker
z paczki odpada.. na szczęście znalazłem patcha dodającego NETWM do WMakera
i zaczął działać z GNOME 2 (tyle tylko, że wolno się odpalał - używałem
gnome-session 2.x). Próbowałem Metacity ale poległem - GNOME 2 za bardzo
uzależniony jest od nautilusa - praktycznie większość rzeczy jak się chce
zrobić to koniecznie nautilus... zmienić coś w menu (edycja menu będzie w
2.2 a w 2.0 menu jest gorsze niż w 1.4), skonfigurować...
gnome-control-center 2.x gryzie się niestety z gnome-control-center 1.4
więc zachowanie softu z GNOME 1.x nie jest już konfigurowalne (nie wiem czy
wygląd GTK1 można wyedytować inaczej niż edycja .gtkrc lub gnomecc).

Po paru tygodniach używania przesiadłem się (za namową znajomych) na KDE 3.
Najpierw 3.0.4 z kde.org, teraz mam 3.1.0 - przy czym nadal za desktop robi
ROX-Filer (jakoś nie przepadam za kdesktop ani konquerorem) i jakoś nie
chce mi się sprawdzać czy GNOME 2 nadaje się do użytku.

> Wlasnie sie lamie czy dopisac unstable do sources.list, wiec bede
> wdzieczny za wszelkie ostrzezenia :)

Poszukaj respozytorium z GNOME 2 dla woodiego jak nie chcesz przechodzić na
sida.

--
Marcin 'Szczepan|Hrw' Juszkiewicz
mailto: marcin<at>amiga<dot>pl goto: http://users.stone.pl/szczepan/

         Packrat's Credo:
         	I have no use for it, but I hate to see it go to waste.