Re: kilka pytan

Dnia środa 04 grudzień 2002 19:26, calebr napisał:
> [...]
> jakis dzwiek, albo brzeczek) kiedy ktos sie loguje. 2. Jak nie
> pozwolic na to aby .bash_history mogla zostac usunieta i aby user nie
> wylaczyl zapisywania do niej. 3. Co zrobic aby userzy ktorzy
> korzystaja z komputera jako workstation mogli korzystac z X,
> jednoczesnie przy tym aby userzy nie mieli dostepu do ./tpm. jezeli
> ogranicze prawa do tego folderu, x sie burza. Chcem pozbawic dostepu
> do tego folderu bo ludzie robia sobie glupie kawaly z plikami w bashu
> z niekonczacymi sie petlami ktore tworza katalogi. Jak to zrobic?

ja bym polecał gaz-rurkę - działa w 100% przypadków.

1. można kombinować np całkiem hipotetyczny bajer:
    w /etc/profile wklepać albo aby słał maila do Ciebie,
    albo np. sms-a ;-) [a dzięki procmailowi możesz sobie
    za serwować ten dźwięk czy tam brzęczyk]
    za pewne można to też rozwiązać za pomocą libpam,
    ale przyznam się że nigdy takiego ,,informowania''
    nie potrzebowałem.
2. pozwolić ;-) ale połatać bash-a np. bash-security-patch'em
    (,,google to Twój przyjaciel'')
3. tutaj tym bardziej gaz-rurkę polecam.
    Wracając do tych katalogów - man quota; man edquota; (i pokrewne)
    i ograniczyć im ilość i-węzłów (inodes) :->
    [<bofh mode="on">ustaw hard na 10 tym co się za bardzo ,,bawią''
     </bofh>]

Pozdrawiam, Adam.
--
.-[phantom at networkweavers dot net]--- --  -  .   .
| Adam Kruszewski  :: unix system administrator
. key fingerprint  :: E33C 45AC D0B2 41BB 845F
.                     CC05 62AE 2CED AC10 BFA4