Re: webmail

W liście z wto, 12-11-2002, godz. 10:21, Mikołaj Menke pisze:
[...]
> Ja tego w paczce nie mam. Poza tym juz udalo mi sie zrobic Open Web
> Maila. Przy okazji dwa pytania:
> 1. Przyszedl do mnie kumpel, spojrzal i powiedzial, ze jesli to jest na
> cgi to zyczy mi z calego serca zeby mi sie nie wlamali. Czy to
> rzeczywiscie az tak niebezpieczne? /var/www mam podmontowane
> nosuid,nodev,noexec, ale skrypty sa w /usr/lib/cgi-bin
jest napisane w perlu, używa CGI.pm i przynajmniej w mojej konfiguracji
nie kożysta z żadnego wywołania system(...) itp, co oczywiście sprawy
nie przeświadcza ale napewno trudno jest zdobyć prawa użytkownika
www-data zdalnie (i niektórzy mogą polemizować oczywiście czy podobne
rozwiązania oparte o php są bezpieczniejsze, ale osobiście unikam
instalowania php[34] i dlatego właśnie wybrałem openwebmail).

> 2. Nie moge zaimportowac ksiazki adresowej z pliku .csv, ani .txt, w
> logu jest "(127.0.0.1) miki - import addressbook", ale ksiazka
> bynajmniej sie nie zaimportowala. Co ciekawe import z Pine dziala. Co z
> tym zrobic?
niestety nie mam pojęcia, bo nigdy nie bawiłem się w import książek
adresowych do niego (i przyznam się że zainstalowałem go głównie dla
użytkowników, sam raczej nie używam).

Pozdrawiam, Adam.
--
.-[phantom dash listy at pingwinek dot org]--- --  -  .   .
| Adam Kruszewski  :: unix system administrator
. key fingerprint  :: CCF5 F7C7 6DED 8CC6 8D50
.                     957F C3D1 530B 0C01 3FDA