Re: exim a maildir.

On Tue, Nov 12, 2002 at 01:28:53AM +0100, Wojciech Kaczmarek wrote:
> W katalogu domowym utworzyłem plik .forward i umieściłem w nim następujący wpis:
>
> /usr/bin/maildrop /home/username/Maildir

Taka instrukcja każe eximowi doczepiać wiadomości w formacie mailbox, do
skrzynki o nazwie /usr/bin/maildrop.
Jeśli chcesz żeby odpalał program, to musisz dodać na początku tej linii
znak "|".

> Serwer 'exim' instalowałem jako pakiet. Czy odkomentowanie wiersza
> 'maildir_format' jest niewystarczające

Sam exim w paczce chyba obsługuje maildiry, ale samo wymuszenie używania
tego formatu na transporcie dołączającym do /var/mail/${user} nic nie
da, trzeba jeszcze zmienić ścieżkę do mailboxa (a w tym przypadku już
maildira).

Generalnie grzebanie w koniguracji exima "na czuja" i tylko na podstawie
komentarzy w /etc/exim/exim.conf może okazać się zgubne...

Poza tym jeśli nie jesteś jedynym userem i tak będą problemy, bo
procmail domyślnie dostarcza do /var/mail/$USER

Marcin
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216