make-kpkg - co robie zle?

hej

kurcze, nie wiem, co robię źle. Kiedyś, na komputerku 486 zdarzało mi się kompilować kernela i nie było problemów (na ogół). A teraz leżę i kwiczę. Czy to jest jakaś dolegliwość Woody, czy może jajek z serii 2.4.1x (x=[8|9])?

Może po kolei.

rozpakowuję sobie kernela z paczki, odwiązuję kokardk^H^H^H^H^H^H^H^, tfu, nie ta bajka. No dobra, rozpakowałem,
make mrproper; make menuconfig
Wedle zaleceń, teraz czas na

make-kpkg clean

poszło.

make-kpkg --initrd --revision mrh.1.0 --append_to_version mrh.01.00 kernel_image

no i pimpa. w pewnym momencie się wywala i sypie errorami, załączyłem fragment logu na końcu posta.

Próbowałem kompilować tradycyjnie, przez
make mrproper;make menuconfig;make dep;make kernel_image

fajnie, tyle, że make dep wywalał brak pewnych plików. Dowiedziałem się już, że to nie ma znaczenia (!!!!) Ok, skompilować też się dało - ale nie zawsze, czasem potrafi się zawiesić - tzn. przestaje wyrzucać na ekran kolejne wpisy, nie reaguje na Ctrl-C, można dopiero ubić z drugiej konsoli przez ubicie shella.

Poza tym, czasem potrafi zrzucić na ekran coś, co wygląda na zrzut wartości rejestrów, ale nie jestem pewiem co to.

Czy to może wina sprzętu, a nie oprogramowania? Kurcze, bo mnie już szlag zaczyna z tym trafiać. Memtesta zapuściłem, chodził kilka godzin (ustawione testy ALL) i nie wykazał błędów. Komputer jest składany z części "zdobycznych", więc nie jestem pewien. Czy może być to wina procesora (uszkodzony?) Albo jego złego chłodzenia? Choć procek to zwykły Pentium 100, ma założony radiator z wiatraczkiem, a one się aż tak nie grzały?!

Acha, gcc mam standardowe, z paczki Woody.

--------------- Log z błędami make-kpkg ----------------

gcc -D__KERNEL__ -I/usr/src/kernel-source-2.4.18/include -Wall -Wstrict-prototypes -Wno-trigraphs -O2 -fomit-frame-pointer -fno-strict-aliasing -fno-common -pipe -mpreferred-stack-boundary=2 -march=i586 -DKBUILD_BASENAME=pty -DEXPORT_SYMTAB -c pty.c
gcc: Internal compiler error: program cc1 got fatal signal 11
make[4]: *** [pty.o] Error 1
make[4]: *** Deleting file `pty.o'
make[4]: Leaving directory `/usr/src/kernel-source-2.4.18/drivers/char'
make[3]: *** [first_rule] Error 2
make[3]: Leaving directory `/usr/src/kernel-source-2.4.18/drivers/char'
make[2]: *** [_subdir_char] Error 2
make[2]: Leaving directory `/usr/src/kernel-source-2.4.18/drivers'
make[1]: *** [_dir_drivers] Error 2
make[1]: Leaving directory `/usr/src/kernel-source-2.4.18'
make: *** [stamp-build] Error 2
{standard input}: Assembler messages:
{standard input}:0: Warning: end of file not at end of a line; newline inserted
cave:/usr/src/kernel-source-2.4.18# cpp0: output pipe has been closed
{standard input}:278: Error: suffix or operands invalid for `test'

pozdrawiam,
--
misiek

*** Michal R. Hoffmann        |    <mailto:misiek@knm.org.pl>     ***
***            -= member of: KNM, ZUKiH, HCKU =-                  ***
"Blogoslawieni ktorzy widzieli a nie uwierzyli. Jak ja." Alex o VoIP