Re: webmail

On Fri, Nov 08, 2002 at 04:19:34PM +0100, Adam Kruszewski wrote:
> osobiście używałem openwebmail-a, imho: ładny, w perlu, może lecz nie
> musi współpracować z jakimś sql serverem no i jest banalny
> w konfiguracji.

Przejrzyj kilka - polecić mogę squirellmail, phpgroupware też ma
webmaila...

Poza bezpieczeństwem sprawdź także dokładność działania parsera maili -
najlepszy chyba jest słynny "MIME Torture Test E-Mail" z którym część
softu ma problemy (aczkolwiek mam gdzieś swoją klasę w PHP która go
rozparsowywała prawidłowo).

Wiele webmaili wymaga serwera IMAP do pracy (ułatwia to parsowania maila
bo parsuje serwer IMAP a nie kod webmaila), poza tym najlepiej jest mieć
pocztę w Maildirze gdyż dostęp do każdego maila jest od ręki - nie
trzeba 'wyłuskiwać' ich z mboxa.

PS jakby ktoś chciał pisac własnego webmaila - polecam przyjrzenie się
pakietowi z maildropem - reformime zawarty w nim znacząco ułatwia
parsowanie maili :)

--
Marcin 'Szczepan|Hrw' Juszkiewicz
mailto: marcin<at>amiga<dot>pl