Problem z HP 710C

Witam
   Niedawno zainstalowalem Debiana Woody 3.0 na komputerze mojej kobiety
   (wczesniej miala RedHata 7.0). Wszystko działa pięknie tylko mam
   problem z uruchomieniem drukowania (drukowanie działało po Red
   Hatem i działa po WIN98). Oto co wykonałem:
   1) Skompilowałem jądro (2.4.19) z włączonym PARPORT i LP (z jądrem
      standardowym 2.4.18-bf nie działało) w jądrze
   2) Przy uruchamianiu dodaję (w lilo.conf) następujące parametry dla jądra:
      parport=0x378,none,none (tak jak w dokumentacji jądra sugerują)
   3) Po przeresetowaniu w /var/log/dmesg wszystko wygląda na OK, tzn.
      parport startuje w trybie surowym a lp w trybie pooling.
   4) Jako demona używam lprng a jako filtra magicfilter lub apsfilter

   Mam następujące pytania:
   a) Po wykonaniu polecenia (jako root):
         echo "ALA" > /dev/lp0
      nic sie nie dzieje. Drukarka (napewno włączona) nie reaguje. Czemu
      tak jest? (wygląda na jakiś problem komunikacyjny)
   b) Jaki sterownik wybrać do obsługi HP 710C?

Z góry dziekuję za odpowiedź
P.S.
   Próbowałem wszystkich możliwych konfiguracji parametrów dla parport
   (tak jak w dokumentacji jądra) i nic.
--
    "I break away from all conventions that do not lead to
     my earthly success and happiness"