Problem z logowaniem do X-ow

Przygode z linuchem
zaczalem pare dni temu wiec jeszcze jestem lama w temacie ale podam przbieg
instalacji x-ow jaki dokonalem:

1) apt-get install xserver-xfree86
2) apt-get install gdm
3) dpkg-reconfigure xserver-xfree86  (mam karte nvidia mx 400 wiec "na
razie" wybieram w konfigu karte nv,oraz mysz Logitech na PS/2 wiec tez
wybieram protokol myszki PS/2)
4) noi na konsoli wydaje polecenie $ startx lub $ gdm start .
NIC NIE MODYFIKUJE RECZNIE PLIKOW KONFIGURACYJNYCH w stylu gdm.conf ,
inettab etc.)
Po czym pieknie sie laduje....noi wyskakuje okno zeby podac login i haslo.
Podaje login oraz haslo poczym ekran znika na 1-2 sek i pojawia sie z
powrotem znow proszac o login i haslo (na pewno login jest dobry i haslo
tez).

Moze sie cos oprocz tego jeszcze modyfikuje? Nie wiem. PROSZE O POMOC !!

PS. Acha noi jak instalne na xdm i przez xdm wystartuje (startx) to sie
dzieje TO SAMO!
PS2. Czy moglby mi ktos "lopatologicznie" wytlumaczyc ta instalacje X-ow ?
..bo ja juz nie wyrabiam...  Z GORY DZIEKI !