Re[2]: Ograniczanie predkości CD [OT] WYCISZANIE PC

21 października 2002 21:45:45 JaspEr pisze:

J> to jest oczywiście żart?

Czemu?
Można też zrobić inaczej. Pomiędzy żółtym i czerwonym kabelkiem
wtyczki zasilającej jest napięcie 7V (12-5). Można odpiąć czarny kabel
wiatraczka od czarnego kabelka wtyczki i podłączyć go pod czerwony.
Przy 7V wentylator będzie chodził wolniej (i ciszej).
Można też użyć diod krzemowych, np. BYP401. Na każdej z nich stracisz
0,7V.

J> żeby wyciszyć wentylator na procu, to:
J> 1) użyj chłodzenia wodnego
J> 2) użyj ogniwa półprzewodnikowego (zapomnałem nazwę) i spory radiator

Samo ogniwo Peltiera nic nie da. Po prostu wytworzy na sobie różnicę
tempteratur rzędzu kilkudziesięciu stopni. Przy dobrym wentylatorze
pozwala to zmrozić procek do kilku stopni Celsjusza. Ale przy braku
wentylatora nic nie da.

Są bardzo fajne radiatory miedziane w kształcie wachlarza - składają
się z bardzo wielu cieniutkich blaszek i nie wymagają wiatraka.
Kosztują jednak sporo i nie wiem, czy można je dostać w Polsce.

--
Bartłomiej Krajewski
bartek@kozanostra.o.k.pl