Re: MRTG + skalowanie wykresow ...

On Fri, Oct 18, 2002 at 06:19:32PM +0200, Marcin wrote:

> Widze ze kolega mnie nie rozumie :(

Rozumiem.

> Jezeli teraz ustawisz MaxBytes na 3000 to zawsze wykres w osi Y bedzie
> mial wartosc 3000 - tzn do tego punktu bedzie przeskalowany (mam nadzieje
> ze mnie rozumiesz), a tym samym wykresiki aktualnie rysowane - powiedzmy
> 700-900 beda max na 1/3 wysokosci wykresu.

"By default each graph is scaled vertically to make the actual data
visible even when it is much lower than MaxBytes. With the Unscaled
variable you can suppress this."

To _czy_ wykres będzie skalowany _nie zależy_ od MaxBytes, tylko od
parametru Unscaled. Dopiero, gdy ustawisz Unscaled oś pionowa będzie
miała stałą wielkość równą MaxBytes.

> Do tej pory robilem to tak :
> MaxBytes = 0
> AbsMax = wartosc ktora ma byc ignowowrana jezeli przyjdzie wieksza.

Takie ustawienie jest bez sensu. Jeśli do tej pory to działało to
wyłącznie przez przypadek.

> AbsMax nie ma nic do rysowania wykresow - to jest wartosc ktora (powyzej
> ktorej) dane pobierane z interfejsu nie sa wogole rysowane ani brane pod
> uwage przy obliczeniach reteup.

Ale do tego normalnie służy właśnie MaxBytes (plus dodatkowo do
ustalenia wielkości osi Y, ale tylko w trybie bez skalowania):

"If a number higher than MaxBytes is returned, it is ignored. Also read
the section on AbsMax for further info. The MaxBytes value is also used
in calculating the Y range for unscaled graphs (see the section on
Unscaled)."

Jeżeli chcesz, żeby te dwa parametry były różne ustawiasz dodatkowo
AbsMax - wtedy MaxBytes określa tylko wielkość osi Y (raz jeszcze
powtórzę: wyłącznie w trybie bez skalowania), a AbsMax wielkość powyżej
której wartości są odrzucane:

"If you are monitoring a link which can handle more traffic than the
MaxBytes value. Eg, a line which uses compression or some frame relay
link, you can use the AbsMax keyword to give the absolute maximum value
ever to be reached. We need to know this in order to sort out
unrealistic values returned by the routers. If you do not set AbsMax,
rateup will ignore values higher than MaxBytes."

> Byc moze sie myle... ale watpie.

Polecam jednak przeczytać dokumentację - być może rozwieje niektóre
wątpliwości.

> Pozdrawiam,
> Marcin.

pozdrawiam,