Re: make modules / make modules_install

On Tue, 8 Oct 2002, Paweł Tęcza wrote:
> Menu pojawia sie za kazdym razem, gdy uzyje sie opcji --config
> menu.

pozwole się nie zgodzić.

> Kompiluje te same zrodla jadra ktorys raz z rzedu, zmieniajac
> oczywiscie number dla --revision

nie trzeba zmieniać revision za każdym razem, gdy rekompilujesz nowy
kernel:

kaczy@woody:~% uname -a
Linux neo 2.5.41 #3 Fri Oct 4 15:48:45 CEST 2002 i686 unknown
                 ^^^
załoze się, że ty tam masz zawsze #1 :) skoro za każdym razem dodajesz nowe
--revision, a opcja ta pociaga zasobą wykonanie make-kpkg clean.
Można nawet opuścić --revision a make-kpkg doda domyślne własne lub
zapamieta poprzednie wprowadzone przez użytkownika. Z --revision
chodzi głównie o to żeby naszego kernela nie nadpisal ten oficjalny przy
upgradzie.

> Jak sama nazwa wskazuje --config sluzy do konfiguracji jadra.

--config target
Change  the  type of configure done from the default oldconfig.  target must
be one of oldconfig, config, menuconfig, xconfig; or old,menu, or x.   This
option  is  particularly  useful  when using PATCH_THE_KERNEL if some of the
patches change what configuration options are available.

--config jest dla zmiany konfiguratora przy patchowaniu jesli komus nie
podoba sie ( make config). Ale jest małe ale --config wywoła też
konfiguratora gdy masz czyste źródła z tarballa lub oczyszczone przez
"make-kpkg clean"

Kilka przykładów:

// menu sie pojawi
bzcat linux-2.4.16.tar.bz2 | tar xvf -
make-kpkg --config menu --revision 1.0 kernel_image

// po kilku dniach gdy chcemy zmienic cos w kernelu menu sie nie pojawi
make-kpkg --config menu --revision 1.0 kernel_image

// menu sie pojawi (zapewne ty robisz tak)
make-kpkg clean
make-kpkg --config menu --revision 1.1 kernel_image

// ja robie tak
// na samym poczatku
bzcat linux-2.4.16.tar.bz2 | tar xvf -
make-kpkg --config menu --revision 1.0 kernel_image
// nastepne kompilacje juz tylko tak
make menuconfig && make-kpkg kernel_image

zamieszanie wynika stąd, że ty za każdym razem zmieniasz --revison i
czyscisz źródła make-kpkg clean i dlatego  też za każdym razem
opcja --config wywołuje stosowane menu. Ale nie którzy nie czyszczą źródeł
bo nie ma takiej potrzeby.

> nalozeniu lat w menu pojawiaja sie czasem nowe opcje, ale zeby
> zmieniac konfiguracje kernela nie trzeba wcale nakladac patchy,

prawda

Jeśli się mylę to prosze o  wyprowadzenie mnie z błedu.

 while(sig_sucks)
     printf("Clever sig coming soon.");
--[ debian.e-legionowo.pl ]----------------------------[ FBSD.glt.pl ]--