Re: hm siec..

On Mon, Oct 07, 2002 at 10:01:58PM +0200, hipiss wrote:

> Mam takie pytanko
> mam zainstalowanego debianka woody
> wsio gra i buczy....
>
> niestety nie wiem jak zmienic na stale adres IP mojej karty sieciowej....
> po zmianie poleceniem ifconfig np
> ifconfig 192.168.3.100 netmask 255.255.255.0 up
> zmienia mi sie adres lecz siec przestaje dzialac ...
> ping odpowiada tylko na stary adres
> czy trza debiankowi potawac za kazda zmiana adres gateway-a i dns-ow???
> a jasli tak to gdzie...
>
> ewentualnie prosze o nazwy plikow ktore trzeba zmodyfikowac...

/etc/network/interfaces:

iface eth0 inet static
address 192.168.3.100
netmask 255.255.255.0
gateway 192.168.3.1

Oraz (o ile się nie mylę) /etc/init.d/networking restart

Dnsy w pliku /etc/resolv.conf:

nameserver 192.168.3.1

> gdzies sie do czytalem ze ifconfig przydziela to wszystko dynamicznie
> (ja sie domyslam ze mam to statycznie skoro po reboocie mam stare ustawienia)
> gdzie i co zmienic by miec na stale po kazdym restartcie nowe ustawienia...

Nigdy w życiu nie zdażyło mi się korzystać z ifconfig do podnoszenia
interfejsów. Nawet w RH 6.0 ustawienia kart sieciowych konfigurowało się
gdzieś w /etc/sysconfig.

--
Bartłomiej Krajewski / bartek@kozanostra.org / bartek@windows-sucks.com