Re: hm siec..

> Mam takie pytanko
> mam zainstalowanego debianka woody
> wsio gra i buczy....

> niestety nie wiem jak zmienic na stale adres IP mojej karty sieciowej....
> po zmianie poleceniem ifconfig np
> ifconfig 192.168.3.100 netmask 255.255.255.0 up
> zmienia mi sie adres lecz siec przestaje dzialac ...
> ping odpowiada tylko na stary adres
> czy trza debiankowi potawac za kazda zmiana adres gateway-a i dns-ow???
> a jasli tak to gdzie...

> ewentualnie prosze o nazwy plikow ktore trzeba zmodyfikowac...

z palca :
ifconfig eth0 [nr_ip] netmask [maska] broadcast [broadcast]
route add default gw [nr ip gw]

w pliku :
/etc/network/interfaces

zgodnie ze skladnia :
auto eth0 [i kazdy kolejny interfejs]
iface eth0 inet static
        address [ip interfejsu]
        netmask [maska]
        network [network]
        broadcast [broadcast]
        gateway [adres gw]

Kazdy kolejny interfejs tak samo, jednak bez definicji gateway - to
albo zalatwi wewnetrzna polityka sieci, albo dodaj osobny routing na
dana podsiec.

--
Paweł Kowalski
argail@histeria.pl