hm siec..

Mam takie pytanko
mam zainstalowanego debianka woody
wsio gra i buczy....

niestety nie wiem jak zmienic na stale adres IP mojej karty sieciowej....
po zmianie poleceniem ifconfig np
ifconfig 192.168.3.100 netmask 255.255.255.0 up
zmienia mi sie adres lecz siec przestaje dzialac ...
ping odpowiada tylko na stary adres
czy trza debiankowi potawac za kazda zmiana adres gateway-a i dns-ow???
a jasli tak to gdzie...

ewentualnie prosze o nazwy plikow ktore trzeba zmodyfikowac...

gdzies sie do czytalem ze ifconfig przydziela to wszystko dynamicznie
(ja sie domyslam ze mam to statycznie skoro po reboocie mam stare ustawienia)
gdzie i co zmienic by miec na stale po kazdym restartcie nowe ustawienia...

hipiss

ps. sorki za bledy ktore mogly mi sie wplatac....