lpd

Mam drukarke zainstalowana lokalnie na adresie moj_ip (publicznym). kolejna wydruku nazywa sie okiele1 (win98 + deamon lpd).

Probuje wydrukowac na niej z innej maszyny (zewnętznej), na ktorej jest zainstalowany Debian 30.r0. /etc/printcap wyglada tak:

rlp|Remote printer entry:\
     :lp=:\
     :rm=moj_ip:\
     :rp=okiele1:\
     :sd=/var/spool/lpd/remote:\
     :mx#0:\

Polecnie wydruku
#lp -d rlp nazwa_pliku_do_wydrukowania
daje spodziewany pozytywny rezultat (drukarka drukuje)

Problem jest jednak z siecia wewnetrzna. Do opisanego Deba jest podlaczona siec lokalna, ktora ma ustawiony gateway na owego debiana. Debian ma postawiona maskarade. I teraz jest problem:

Moja siec wewnetrzna nie wiedzi drukarki okiele1. Byc moze nie do konca poprawnie mam postawiana maskartade (nie przekazuje portu 515??)

sugestie?

pozdrawiam