Fw: automount

Początek wiadomości:

Date: Tue, 1 Oct 2002 22:53:45 +0200
From: "Tomasz \"elb\" Kotecki" <elb@indyw.most.org.pl>
To: debian-user-polish@lists.debian.org
Subject: automount

Witam,

mam pytanie, moze nieco lamerskie ale juz glupieje:

przejrzalem wszytskie man-y jakie znalazlem,
przeczytalhem rowniez dzial o automount w ksiazce 'debian linux. ksiega
experta' i nic mi to cholerstwo nie chce ruszyc. chodzi mi glownie o
automontowanie napedu cd. domyslam sie, ze nikt nie napisze wprot, ale
zebym chociaz wiedzial, co powinienem przeczytac (coby bylo wyjasnione
tak w miare'lopatologicznie')?

z gory dzieki za pomoc,

=====

Hej! Ja też próbowałem i za cholerę nie ruszyło. Wszystko w jądrze
miałem skompilowane itd. Rozwiązaniem jest używanie supermounta -
ściągasz łaty i kompilujesz:

dla jądra 2.4.19 pobierz łatki (najlepiej wgetem oczywiście):

http://people.mandrakesoft.com/~quintela/supermount/2.4.19/10_readlink.patch
http://people.mandrakesoft.com/~quintela/supermount/2.4.19/30_lseek.patch
http://people.mandrakesoft.com/~quintela/supermount/2.4.19/20_mount.patch
http://people.mandrakesoft.com/~quintela/supermount/2.4.19/40_device.patch
http://people.mandrakesoft.com/~quintela/supermount/2.4.19/50_new_stat.patch
http://people.mandrakesoft.com/~quintela/supermount/2.4.19/60_mediactl.patch
http://people.mandrakesoft.com/~quintela/supermount/2.4.19/70_supermount-3.patch

skopiuj do /usr/src/linux/ - tam gdzie masz źródełka
zaaplikuj: for i in *.patch ; do patch -p1 < $i ; done
włącz opcję Supermount coś tam w Filesystems
skompiluj i zainstaluj: make-kpkg itd.

wywal z /etc/fstab wpisy dot. cdromu i flopa (najlepiej zakomentować) i
dopisz gdzieś przy starcie:

mount -t supermount -o dev=/dev/cdrom,--,user /cdrom/ /cdrom/
mount -t supermount -o dev=/dev/fd0,--,user /floppy/ /floppy/

teraz każdy może (u)mountować i zapisywać.

UWAGA: nie działa z łatką preeptible, działa OK z low-latency, z innymi
nie sprawdzałem (ale z ck4 też raczej nie działa bo tam już jest
preemptible).

powodzenia

cayco

P.S. Napisałem wszystko łopatologicznie bo już widziałem parę pytań w
tym deseniu :-)