Re: x-window-system

On Mon, Sep 30, 2002 at 11:44:08PM +0200, |K a C z Y| wrote:

> z tego co wiem to pakiety są dobre tzn. dzialaja (np. nowe X-y) tylko wpisy
> w /etc/apt/sources.list nie są generowane prawidłowo i wszystkie zawarte
[...]
> root@debian:~# ls -lR /cdrom|grep acroread
> -r--r--r--    1 root     root    5500730 lut 4  2002 acroread_4.05-5_i386.deb

porridge@melina:~$ madison acroread
[...]
  acroread |     4.05-5 |      unstable | source, i386

To, czy pakiet działa, a czy jest stabilny to dwie różne sprawy. Te
pakiety nie zostały uznane za nadające się do wydania, więc "doklejanie"
płytki z nimi do dystrybucji stabilnej powoduje, że użytkownicy ładują
wszystkie jak leci i w efekcie dostają coś, co wcale nie jest Debianem
3.0.

Oczywiście trudno winić redakcję za to, że użytkownicy nie czytają
etykietek, ale może wystarczyłoby napisać "NIESTABILNE, NIEOFICJALNE
PAKIETY" trochę większą czcionką.

Sprawa jest o tyle poważna, że jeśli ktoś w woodym zainstaluje pakiet z
testing/unstable, to w większości przypadków także automatycznie
pozbawia się aktualizacji wydawanych przez "Debian security team"
(wszystko opiera się na porównywaniu wersji).

pozdrawiam

Marcin
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216