Asus a7v

Posiadam plyte glowna Asus A7V
do tego procka duron 800 256Ramu
no i w sumie trzy dyski 80MB 20GB ata100 7200obr.. 40GB 5400obr..
nagrywarka i dwd...

problem jest tego typu...
ze chce miec nadal WinXP (kobieta musi miec to samo co w pracy...)
a ja potrzebuje linux-a...

proponowane rozwiazanie - i chyba najlepsze... bylo by takie...
z dysku 80mb(/dev/hda) - master na pierwszym kanale ata33
zrobic partycje /boot
nastepnie
20gb7200(/dev/hde)
- master na pierwszym kanale ata100 -
 podzielic na pol i pierwsze pol na linux-a
drugie pol na windowsa (oczywiscie miejsce dla linuxa podzielic jescze na / i /home)
a trzeci dysk (dev/hdg)
- tutaj dowolnosc wiec najprawdopodobniej master na drugim kanale ata100 -
zostawic na dane...
cdrw (/dev/hdc) i dvd (/dev/hdd) -master i slave na drugim kanale ata33

tylko jak to zrobic.. zeby to dzialalo ...
mam na mysli lilo...
z dyskietki jakos to chodzi niestety tylko na kanalach ata33

na redhacie udalo mi sie postawic to na ata100 lecz instalacja
ani lilo ani standardowego gruba sie nie powiodla
wiem ze trza wkompilowac w jadro obsluge tego kontrolera
tylko niestety tam nie pisze MassStorageControler ata100 albo moze zle luknelem...
wiem ze to bedzie na gdzies wsrod pytan o scsi...
tak wiec pomozcie ludziska zwlaszcza z lilo...

hipiss

ps.. dowiedzialem sie ze trza przekazywac parametry we-wy kontrolera do jadra..
niestety moje proby nie daly rezultatu
przesylam wiec info na temat we-wy... niestety z winxp

Kontroler ultra IDE
we-wy 9400-9407
we-wy 9000-9003
we-wy 8800-9003