Re: prosty program w bashu....moze w jakims innym jezyku...

Dnia Sun, 15 Sep 2002 12:28:35 +0200  napisałeś/napisałaś:

> czy ktos zna komendy do wprowadzania zmiennych, jak w pascalu kiedys
> to robilo sie czy w innych jezykach...pamietam ze w pascalu bylo
> readln..chce prosty program napisac:) ma wygladac tak: uruchamianie
> programu:
>
> podaj pierwszza zmienna:
> podaj druga zmienna:
>
> zadanie wyokanne:
> wynik:
>
> macie przyklad takie skrypciku? bardzo mi ulatwi zycie na serverze :)

Hej.
Ja juz niemal w bashu nie pisze - przerzucilem sie na perla.

#!/usr/bin/perl

	print "Podaj pierwsza zmienna: \n";
	$pierwsza = <>;
	#wyciecie znaku nowej linii
	chomp $pierwsza;
	print "podaj druga zmienna:\n";
	$druga = <>;
	chomp $druga;
	if ( $pierwsza eq $druga )
		{
			print "zmienne sa rowne\n";
		}
	else
		{
			print "zmienne nie sa rowne\n";
		}
oczywiscie mozna tez to w bashu zrobic:

#!/bin/bash

	echo "podaj pierwsza zmienna"

	read PIERWSZA

	echo "Podaj druga zmienna"

	read DRUGA

	if [ ${PIERWSZA} == ${DRUGA} ];
	then
		echo "Zmienne sa rowne"
	else
		echo "zmienne nie sa rowne"
	fi

Jednak ja juz niemal calkowicie przestawilem sie na perla.
A tobie polecam:
http://republika.pl/dief/main.html

Korzystajac z okazji - goglowalem i niewiele znalazlem, ma ktos moze,
najlepiej polski i dokladny opis modulu PERL IO ? M