Re: Mrtg konfiguracja

13 września 2002 o 17:29 Tomek pisze:

T> Mam pytanie: jak skonfigurować mrtg aby tworzył statystyki dla odpowiednich
T> interfejsów?
T> Moja konfiguracja:
T> eth0: stały IP, wyjście na sieć wewnętrzną
T> ppp0: stały IP, wyjście na świat

Dla każdego z interfejsów możesz stworzyć skrypt podający liczbę
przesłanych danych:

/etc/mrtg/ppp:

#!/bin/bash
PPP=`cat /proc/net/dev | grep -w ppp0`
IPPP=`echo $PPP | awk '{print $1" "$2}' | awk -F: '{print $2}' | awk '{print $1}'`
OPPP=`echo $PPP | awk -F: '{print $2}' | awk '{print $9}'`

W pliku konfiguracyjnym mrtg.cfg wygląda to następująco:

Target[ppp0]: `/etc/mrtg/ppp`
MaxBytes[ppp0]: 11500
Title[ppp0]: ppp0
YLegend[ppp0]: Bajty na sekunde
PageTop[ppp0]: <H1>Ruch na interfejsie ppp0

Ważne są apostrofy przy targecie - dostępne z klawisza z tyldą (koło 1),
nie z klawisza z cudzysłowiem. W identyczny sposób eth.

T> względnie jak stworzyć statystykę obciążenia CPU

Trzeba jako target w MRTG podać komendę, która zwróci _dwie_ liczby,
przy czym pierwsza będzie podawać obciążenie a druga cokolwiek ale
najlepiej zero - wynika to z tego, że MRTG służy głównie do
analizowania ruchu przychodzącego i wychodzącego na interfejsach.
W tej chwili akurat nie przychodzi mi nic do głowy :-). Trzeba też
dodać opcję gauge, gdyż dane nie będą podawane przyrostowo.

Oczywiście ta wersja nie wymaga snmp.

--
Bartłomiej Krajewski / bartek@kozanostra.org / bartek@windows-sucks.com