Re: linux i drukowanie przez jetdirect hp

On Wed, Sep 11, 2002 at 08:51:25AM +0200, Marcin Sochacki wrote:

> Podobno naj³atwiej przez CUPS-a. JetDirect oferuje wszystkie
> mo¿liwe protoko³y/interfejsy do drukowania, np. lpd.

Na poczatek polecalbym Jet Admina - mozna go sciagnac ze strony HP. Pozwala
on na skonfigurowanie drukarki, ustawienie jej IP i inne bajery. Jesli
drukarka posiada interfejs JetDirect, to mozna ja ustawic jakos samodzielny
system drukowania i przekazywac na nia wydruki tak samo jak na jakikolwiek
inny serwer (wszystko jest ladnie opisane w JetAdminie). Jesli drukarka ma
byc podpieta do innego serwera lub terminala, to sugerowalbym jednak uzycie
kabla rownoleglego (wygodniejsze).
Drukarke w CUPSie (nie uzywam lpd ;) )definiuje sie jako
Generic PostScript. Sprawa ogolnie mowaic jest banalna. W razie potrzeby
moge podrzucic odpowiedni fragment printers.conf i plik .ppd

Jaroslaw Postawa