Re: ReiserFS czy EXT3 oto jest pytanie?

On Fri, 13 Sep 2002, Piotr Potargowicz wrote:

> Nadal mam dylemat :) U mnie na serku chodzi i www i poczta i squid i samba i
> pare innych rzeczy wiec musze to pogodzic... Jaka jes róznica wydajnosci
> pomiedzy ext3 i reiserem...
Oczywiście, że jest, ale to wszystko zależy od ilości i wielkości
plików. Bardziej zastanawiałbym się jakie koszty poniesiesz przenosząc
system na reisera albo ext3. Ext3 nie wymaga od ciebie niczego więcej
niż zrobienia journala, i ewentualnie rekompilacji kernela. Reiser
oprócz tego reinstalacji (backapu i przywrócenia) całego systemu.
Jeśli możesz sobie na to pozwolić to polecam reisera, jeśli nie
ext3 twoim przyjacielem :-)
Jeśli koniecznie chcesz znać w miarę obiektywne wyniki testów to
poszukaj na stronach domowych. Jeśli przeszukasz archiwum listy
to znajdziesz między innymi ,,Wiesz, robiliśmy próby na
w3cache.icm.edu.pl. Reiser montowany noatime był najszybszy''.
Ale chwilę później poszły kontrkomentarze :-)

JA