Kodowanie polskich literek

Witam
	Niedawno zorientowalem sie, ze moje emaile'a wysylane przezemnie
	(Vim+Mutt+Exim) sa kodowane jako UTF-8 a nie iso-8859-2. Z tego
	powodu niektorzy moi adresaci zamiast polskich literek widza
	krzaczki. Po kilku eksperymentach doszedlem do wniosku, ze problem
	tkwi w konfiguracji konsoli i locale. Okazalo sie ze caly moj system
	zarowno pod konsola jak i na xterm uzywa kodowania UTF-8. Niestety
	obsluga konsoli pod Linux'em jest dla mnie dosc niezrozumiala.

	Czy ktos potrafi mi powiedziec jak zmienic kodowanie na iso-8859-2?

Z gory dziekuje
	Wit