Re: apt-get update nie update'uje

On Sat, Sep 07, 2002 at 02:35:56AM +0200, Marcin wrote:
> Ps.
>   Jak to jest dokladniej z pakietami instalowanymi ze zrodel ?
> Przyznam ze jestem troche lamer z systemu pakietow w Debianie :(
> System ich nie zna, tzn nie wie ze istnieja. Rozumiem ze jezeli bedzie
> chcial cos poprawiac (update) z danej dziedziny (np. poczta) to mam
> szczegolnie uwazac ? To mnie troche martwi :( Mam tego troche :(

  Gwoli wstępu: nie jestem developerem Debianowym a te metody po prostu
znam z własnych doświadczeń - nie twierdzę, że są dobre - po prostu u
mnie to zadziałało.

  Metoda nr 0 - equivs (czy jakoś tak to się zowie)

  pakiet do oszukiwania, że w systemie sa pakiety ;)

  Metoda nr 1 - modyfikacja paczki debianowej:

  $ apt-get source pakiet
  $ cd pakiet-version.revision
  $ vim debian/rules (ustawiasz co ci trzeba, dodajesz etc..)

  nakładasz potrzebne ci łatki
  do debian/changelog dodajesz wpis (albo modyfikujesz ten na górze)
zmieniając wersję z np. 1.3.3-1 na 1.3.3-1-hrw (system powinien uznać to
za nowy pakiet ale będzie chciał w przyszłości zrobić update do 1.3.3-2
chociażby)

  $ dpkg-buildpackage

  Jak wszystko pójdzie dobrze to wynikową paczkę instalujemy via
  # dpkg -i paczka_ver....deb

  Metoda nr 2 - paczka własna

  tu podmetod jest wiele - można z palca klepnać debian/*, można zrobić
je automatem - polecam dh_make (czyli uzyjemy DebHelpera).

  $ cd program-ver.rev
  $ dh_make -s
  $ rm debian/[pliki z *.ex ale tylko te ktore nie są nam potrzebne)
  $ vim debian/rules debian/changelog debian/control (jak i co ma byc
opisane w docach)
  $ dpkg-buildpackage (etc...)

  Metoda nr 3 - bez paczek

  jak zawsze: depack, ./configure, make, make install :) (mozna także
użyć checkinstall by wygenerować paczkę w formacie DEB i ją zainstalować
w systemie - ale nie zawsze paczka będzie dobra).

--
Marcin 'Szczepan|Hrw' Juszkiewicz
mailto: marcin<at>amiga<dot>pl