Re: apt-get update nie update'uje

On Sat, Sep 07, 2002 at 02:35:56AM +0200, Marcin wrote:
>   Jak to jest dokladniej z pakietami instalowanymi ze zrodel ?
> Przyznam ze jestem troche lamer z systemu pakietow w Debianie :(
> System ich nie zna, tzn nie wie ze istnieja. Rozumiem ze jezeli bedzie
> chcial cos poprawiac (update) z danej dziedziny (np. poczta) to mam
> szczegolnie uwazac ? To mnie troche martwi :( Mam tego troche :(

Najlepiej pousuwać te pakiety, których funkcjonalność jest przejęta
przez program zainstalowany ze źródeł (/usr/local). Wtedy nie powinno
być problemów, ewentualnie przy usuwaniu pakietów trzeba sprawdzić czy
{post,pre}rm nie wyłączy całkiem danej usługi (działającej z programu
zainstalowanego ze źródeł).

> man dpkg <- ok
> man apt-get <- ok
> man dselect <- ktorego nie potrafie zrozumiec

Poszukaj "dselect beginner's guide"... Jest nawet jakaś polska wersja...

> man apt <- tez magia
> Cos jeszcze jest waznego ?

Debian policy (http://www.debian.org/doc/debian-policy/) - nie ma sensu
wkuwać, ale przejrzeć warto

Generalnie http://www.debian.org/doc/ - im więcej przeczytasz, tym
będzie łatwiej :-)

Marcin
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216