Re: bind ... domena pod moja domena ....

On Thu, Sep 05, 2002 at 03:29:15AM +0200, Marcin wrote:
> Potrzebuje zrobic tak aby jezeli ktos z sieci (osoba "trzecia) wchodzil na
> adres:
> www.jego.domena.com
> nastepowalo jakies przekierowanie (albo co innego - nie wiem wlasnie jak
> to sie robi) do
> www.moja.domena.pl
>
> Krotko mowiac:
> W sieci lokalnej mam inna firme - ktora ma wykupiona domene - wlasna.
> Jak zrobic przekierowania ? Chodzi o to by pliki z jego domeny byly na
> moim serwerze.
Podstawowe pytanie, bo nie sprecyzowałeś tego. Czy ostateczny adres widoczny
w przeglądarce WWW ma mieć postać: www.jego.domena.com czy www.moja.domena.pl?
Podejrzewam, że chodzi o to pierwsze, więc dalsze wyjaśnienia dotyczą
tej wersji.

> Jak zrobic cos takiego ?
>
> Apache 1.3.9
> Bind 8.2.3
> Debian potato 3.0
Jeśli potato to raczej 2.2.

> - nie wiem czy cos jeszcze potrzebne ?
Raczej nie.

> 1. Co nalezy zrobic na sererze (moim) ?
> - zmiana firewala ? jak ?
Nie.

> - routing rozumiem ze nie ruszac - bo niby i jak.
Zgadza się.

> - zmiana dnsu ? jak ? (rozmumiem ze aliasy CNAME, opieka nad strefa jako
> master) - tu trzeba bedzie konfigurowac dwa serwery DNS ? czy tylko moj
> maste domeny ?
Jeśli on już ma tę domenę gdzieś obsługiwaną, to wystarczy poprosić admina
aktualnego primary NS-a, aby przypisał do rekordów typu A Twój adres IP.

> - zmiana apache ? jak ? Rozumiem ze wirtual hosty, tak ?
Tak. Trzeba dodać sekcję związaną z tzw. "name-based virtual hosts". RTFM.

> - co nalezy podac do NASKu ? (czy gdzie tam ten klient ma) - chodzi mi
> jakie serwery master i slave (beda potrzebne dwa - tak NASK sobie zyczy)
> Czy to jest tak zwana "delegacja domeny" ?
Jeśli nie chcesz (albo klient nie chce) kontaktować się z aktualnym
adminem NS-ów, to możesz przedelegować tę domenę na swoje NS-y. Potrzebujesz
dwóch, najlepiej w różnych lokalizacjach. Muszą one być skonfigurowane
zanim zgłosisz je do NASK-u.

> Rozumiem ze wirtualne domeny to jest co innego ?
No nie, w sumie chodzi o to samo, tylko różnie się to określa (wirtualne
serwery, w. domeny, w. poczta, itp.)

Wanted