Re: Inne niż standardowe rodzaje partycjonowania dysku w PC

Marcin Juszkiewicz <marcin@amiga.pl> writes:

>   Hej
>
>   Zakupiłem ostatnio Linux+ Extra z Woodym (normalnie używam Sida) i
> uznałem, że może czas (po około dwóch latach z Debianem) na przejście na
> poszczególne partycje (a nie jeden / + /home) na /var /usr /tmp etc.
> Poza tym zacznę system bardziej debianić niż do tej pory (np. własne
> paczki z różnym stuffem - niekoniecznie lintian-happy :)

(ciach szczegóły)

Sam z ogromna przyjemnością używam LVM (http://www.sistina.com, trochę
starsza wersja jest w kernelu) i bardzo polecam. Robisz w tym tak:
- definiujesz 'VolumeGroup' gdzie wrzucasz wszelkie realne partycje
  jakie masz do dyspozycji (LVM udostępni Ci łączny rozmiar)
- w ramach tego VolumeGroup definiujesz logiczne partycje, które
  formatujesz i montujesz
- prostymi poleceniami możesz te partycje zmniejszać czy zwiększać

Na sistinie jest piękne HOWTO.

PS A mój mount wygląda tak:

/dev/hdc1 on / type reiserfs (rw)
proc on /proc type proc (rw)
devpts on /dev/pts type devpts (rw,gid=5,mode=620)
/dev/vg/tmp on /tmp type reiserfs (rw)
/dev/vg/usr on /usr type reiserfs (rw)
/dev/vg/var on /var type reiserfs (rw)
/dev/vg/cvs on /CVS_REPOSITORY type reiserfs (rw)
/dev/vg/home on /home type reiserfs (rw)
/dev/vg/opt on /opt type reiserfs (rw)
/dev/vg/oradb on /opt/oracle/DB type reiserfs (rw)
/dev/vg/news on /var/spool/news type reiserfs (rw)

--
( Marcin Kasperski   | Królik to brzmi dumnie! Wszystko dla szympansa!       )
( http://www.mk.w.pl |   Chomikiem jestem, wszystko mi wolno! (Mrożek)       )