Qmail - POP3 problem

witam grupowiczow
zainstalowalem qmaila ze standardowym transportem poczty
znaczy procmail local.
problem w tym ze qmail wprawdzie dostarcza poczte do /var/spool/mail/$user
ale nie dziala w tym momencie odbieranie przez ipop3d (pop3)
qmail-pop3d chce obslugiwac tylko maildir (chyba nie umiem go do
standardowego zmusic) no i mam problem polecial tez imap dostepny z
localhost'a wiec odbieranie poczty po ssl z www odpada
zawsze jest jedna i ta sama odpowiedz serwera  " skrzynka jest ale pusta"
tymczasem mam w skrzynce 120 mb poczty z list dyskusyjnych i privy co mnie
martwi.
jakies pomysly ?
bede wdzieczny za pomoc.

przesiadlem sie z exima