Sid-ować czy nie sid-ować... [Było Re: PHP 4.1.2 w woodym]

On Fri, Aug 23, 2002 at 09:16:33AM +0200, jackalek wrote:

> polecam przejscie na sid'a

  Na maszynie domowej z dostępem do netu to i ja polecam przejście na
sida jeśli komuś potrzeba koniecznie czegoś z sida co wymaga zbyt wielu
pakietów do upgrade-u.

  Swoje życie z Debianem zacząłem od 'potato'/unstable, potem
przeszedłem na 'woody'/unstable, 'woody'/testing i finalnie na
'sid'/unstable. Niestety od jakiegoś czasu znów nie mam netu w chacie
więc i mój 'sid' nie był aktualny. Aktualnie na maszynie mam 'woodiego'
zupgradowanego do 'sid-a' z początku lipca (paczki z reguły tak o wersję
nowsze) + paczki z zeszłego tygodnia (część) i muszę stwierdzić, że
ciężko jest utrzymać aktualność 'sida' ;)

  Zresztą biorąc pod uwagę ilość zmian toczących się teraz w 'sidzie'
zastanawiałbbym się nad przejściem nań - gtk2.0-0png3 koliduje z dużą
ilością pakietów (które po prostu wymagają przekompilowania i to się
dzieje powoli), przechodzenie dystrybucji na gcc 3.2 itp.. Powoli z
częścią softu zacznę przechodzić na coś co roboczo nazywam DFS - Debian
>From Scratch - zaczynam przekompilowywać paczki pod swoje potrzeby (inne
zależności, inna funkcjonalność etc).

> Uzywam od roku na trzech serverach i dzialaj zawsze.

  Na serwerach tzw. produkcyjnych wstrzymałbym się z sidowaniem - dałbym
woodiego + własne upgrady pakietów z sida raczej niż calość z sida.

> Slyszalem ze ludzie nie polecaja sida na server, bo unstable, ja mam
> bardzo stable, mimo ze mieszam  apt-get update/upgrade prawie
> codziennie.

  Nie zdziw się tylko któregoś dnia jak dziwnym przypadkiem nie będziesz
mógł się zalogować (był taki błąd w sidzie bodajże w tym roku), bądź
złapiesz inną przypadłość sidową ;)

--
Marcin 'Szczepan|Hrw' Juszkiewicz
mailto: marcin<at>amiga<dot>pl