problemy z kernelem

witam

Miałem zamiar przetestować coś co się nazywa freeswan
(http://www.freeswan.org/) więc wykonałem takie oto kroki:
# apt-get install kernel-source-2.4.18 kernel-patch-freeswan freeswan
# cd /usr/src/kernel-source-2.4.18
# export PATCH_THE_KERNEL=YES
# make-kpkg --revision=freeswan --config=menuconfig configure
(wybrałem opcje takie jak w przypadku wcześniejszyj kompilacji kernela +
opcje dla freeswan)
brak błędów
# make-kpkg --revision=freeswan kernel-image
brak błędów, a w /usr/src wylądowała ładna paczka
kernel-image-2.4.18freeswan-i586mmx.deb
#depkg -i kernel-image-2.4.18-i586mmx.deb
no i zaczynają się schody
Zapytał mnie, czy stworzyć dyskietkę bootowalną (nie)
Czy wykorzystać istniejącą konfigurację lilo (tak)
Oparatin successfull...
dla pewności sprawdziłem /etc/lilo.conf i zapodałem lilo własnoręcznie
# reboot

ostatni komunikat, który się pojawia, to:
request_module[block-major-3]:Root fs not mounted
VFS: Cannot open root device "304" or 03:04
Please apend a correct "root=" boot option
Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on 03:04

kiedyś miałem taki problem, kiedy w menuconfig dałem wsparcie dla
initrd, a make-kpkg zapodałem bez opcji --initrd (tym razem żadnego
takiego wsparcia nie dawałem)

już 5 dzień z tym walczę, przeszukałem google, ale nic sensownego nie
znalazłem

czy ktoś mógłby mnie chociaż nakierować na jakieś słowa kluczowe?

--
pozdrawiam, JaspEr
jasper@cidernet.pl