jak sprawić by python2.2 był wersją domyślną w systemie?

czołem,
domyślnie cały czas w Debianie instalowany jest python2.1
taką też wersję dostają programy, które to sprawdzają w systemie

nie znam się na tym, a rozwiązania, których spróbowałem nie przynoszą rezultatów. mam więc programik napisany w pythonie2.2, który naturalnie wymaga aby ta wersja była w systemie. zainstalowałem sobie pythona2.2 i pythonoa2.2-dev już jakiś czas temu. próbowałem dpkg-reconfigure ptyhony-bla oraz patrzyłem czy nie ma gdzieś linku w /etc/alternatives proste podlinowanie /usr/bin/python do /usr/bin/python2.2 zamianst /usr/bin/python2.1 też nie zdaje egzaminu

program odpalany cały czas wypisuje, że nie mam odpowiedniej wersji pythona. jak więc sprawić aby tak nie było. czy można ustawić pythona2.2 jako wersję domyślną?

s.o.s
co polecacie?
--
szaleniec!? jaki szaleniec!?