Re: NEOSTRADA-PLUS :( (

Marcin Rosowski <open@e-taurus.pl> writes:

> Witam !!!
>
> 1. Debian 3.0 + jajko 2.2.20
> 2. Neostrada-Plus (ADSL)
>
> . no wiec sobie zamówiłem bo pomyslałem, że skorzysta z tego parę osób
> ale się pomyliłem widać - nie można tego NAT-ować bo podobno zrobili
> taki patent, że nie można i już ???., acha zapomniałem można sobie
> zobaczyć "www.tpsa.pl" lub "www.neostrada.pl" a nawet zrobić pinga z
> NAT-owanej końcówki na dowolny host w necie ale to wszycho !!! Na
> bramce wszystko śmiga jak siemasz. Może ktoś kiedyś wpadnie na jakis
> [...]

(warning: nie testowane bo neostrady nie używam)

Dla większości rzeczy które możesz chcieć robić maskarada wcale nie
musi być niezbędna:
- WWW, częściowo FTP - stawiasz na maszynie neostradowej squida, inne
  maszyny ustawiają go jako proxy
- poczta - udostępniasz z tejże maszyny (albo ściągasz na nią skąđś
  jakimś getmailem)
- newsy - stawiasz leafnode albo INN+suck, wykorzystywany jest
  lokalnie
- (...)

Jak wykrywają maskaradę nie wiem, podejrzewam testowanei TTL. To można
próbować korygować, nie robiłem więc nie będę się mądrzył.

--
( Marcin Kasperski   | 1 woman, 9 months = one baby. But we have 1 month, so )
( http://www.mk.w.pl |    let's take 9 women! (common management practice)   )