QoS

Witam.

Zgóry przepraszam za zawikłany charakter tego maila i ew. błędy, ale jest
1:29 :)

chciałbym sobie sprawnie pokolejkować łącze... Prosze was, abyście podesłali
mi linki do jakiejs przyzwoitej dokumentacji... (nalepiej po polsku, bo
jeszcze trudno u mnie ze zrozumieniem pojęć związanych z kolejkowaniem)
narazie czytalem adv routing howto, bandwitch costam howto i sterowanie
przeplywem danych w linuxie ( i generalnie poza bólem głowy i prostym
skryptem ktory ogranicza dane wychodzace z mojego serwera www i ftp nic mi z
tego nie przybyło..)

Jeszcze pare pytaniek poglądowych...

Chce żeby, downloady nie odbierały mi możliwości grania w CSa tudziesz innych
gier... z tego co wiem wiekszosc gier komunikuje sie przez udp.
Czy dobrze myśle, że  ograiczenie pasma dla protokołu tcp na wszystkich
portach (z wyjątkiem ssh telnet itp. ) byłoby wmiare prostm i skutecznym
rozwiązaniem... Pozostaje tylko kwestia szybkosci ładowania się stron www.
Ale jezeli nie ograniczałbym portu 80 tylko załatwił sprawe squidem z delay
pools to mogło by nawet nieźle działać, z jednym wyjątkiem, a mianowicie,
ponieważ sqid nie miałby ograniczonego pasma tylko ograniczalby je sam, a np,
user korzystałby w tym samym czasie z jakiegos napsteropodobnego programu do
sciagania, ktory łapałby sie na ograniczenie, to łącze byłoby wypełnione po
brzegi i z csa nici...
Zastanawia mie jeszcze sytuacja, gdzy na serwer poczty wpływa z netu jakiś
duuuży mail, i zapycha mi łącze, ponieważ , moge przycinać tylko to co
wysyłam na routerze, to jak sobie z tym broblemem poradzić, w przypadku gdy
router jest jednoczesnie serwerem poczty.

Mam jeszcze jeden problem natury techniczej... mam 2 interfejsy wewnetrznej
sieci. Czy da sie zrobic tak, aby miały wspólny limit przepustowosci?

pozdrawiam Piotr Potargowicz.

p.s. prosze odpisywac na grupe, co by maile tego typu pytaniami  nie
powtarzały się za często...