Re: lista dyskusyjna

On Thu, Aug 08, 2002 at 03:01:07PM +0200, Mirek Grochowski wrote:
> Pine ma tak, ze jak daje sie Reply to pyta gdzie to wyslac, np. czy wyslac
> do Reply-To, lub czy wyslac do wszystkich. Kozystajac z tej listy trzeba
> po prostu dawac wyslij do wszystkch, wtedy adres nadawcy jest w polu To: a
> adres listy w polu Cc:. Niestey czasem zapomminam wykasowac adres nadawcy
> z pola To: i niepotrzebnie wysylam dwa listy, ale to i tak lepsze niz
> poslanie listu jedynie nadawcy.

No i właśnie to jest głównym argumentem za "Reply-To munging". Używając
opcji "Odpowiedz do wszystkich" generujesz niepotrzebny ruch na sieci
(jak np. właśnie powyższym listem, który dostałem w dwóch kopiach),
albo jak piszesz, musisz ręcznie usuwać adres nadawcy -- co nie ukrywajmy
jest czynnością niepotrzebną, zawodną i czasochłonną.

Co gorsza, może się zdarzyć, że adres listy dyskusyjnej nie jest
ani w polu To: ani w Cc: -- bo ktoś użył Bcc:. Wówczas opcja "Odpowiedz
wszystkim" nie ujawni prawidłowego adresu listy.

Mutt ma opcję "L - list reply", ale nie znam innych popularnych mailerów,
które mają coś podobnego. Zresztą nawet w Mutt'cie nie jest to taka
prosta sprawa, bo wymaga ręcznego zagrzebania w .muttrc i dopisania
odpowiednich linijek.

Wanted