Re: Jak ograniczyc spamowanie z formaila ?

On Thu, Aug 08, 2002 at 08:16:52AM +0200, Marek L. Kozak wrote:
> Temat jak w tytule. Formularz(e) na stronie wykorzystuje ten darmowy
> skrypt. Rzecz w tym, że sporo osób go zna i jak tylko spamer zobaczy
> gdzie są kierowane dane z takiego formularza to żaden problem
> skorzystać.
> Ograniczenie dostępu do CGI nie dało rezultatu, bo choć owszem działa,
> to ogranicza także niespamerów :-)
>
> Pytanko zadawałem już na pcolu ale tam toczą się tylko jekieś
> bezsensowne dyskusje i zero odpowiedzi.
> Ktoś ma jakiś pomysł ?

Jakimś tymczasowym rozwiązaniem jest zmiana nazwy skryptu z domyślnej
formmail.cgi/formmail.pl na inną. Spammerzy mają soft do skanowania
serwerów pod kątem tych typowych nazw (widziałem w logach te próby).
Jak nie znajdą to dadzą na jakiś czas spokój.

Wanted