dselect i sterowniki nvidii

witam wszystkich
zainstalowalem ostatnio woodego i jestem strasznie z niego zadowolony,
tylko mam 1 ale - jak odpalic sterowniki nvidii ( te dostepne przez
apt-geta ) zmiana w /etc/X11/xf86config z nv na nvidia nic nie daje - no
screens found - moze jakis konfigurator do tego jest :)
a i jeszcze jedno - jak odpalaja mi sie X-y to mam rozdzielczosc 640X480
a pulpit jest 1024x768 i musze zmieniac takim aplecikiem do window
makera :)
sorki za lamerskie pytania i z gory dzieki za pomoc