Java + Opera + Debian

Dzień dobry.

Używam przeglądarki Opera oraz Galeon, ostatnio chciałem zainstalować sobie na stronie chata ze strony www.polchat.pl, niestety nie mogę włączyć żadnego chata z tej strony. Próbowałem tez chat z onetu, także nie działa. Wiem, że potrzebny jest jakis plugin (wydaje mi się, że java) ale Opera nie widzi pluginów javy ze strony www.java.sun.com.
A moze dało by się zainstalować to z pakietów, może brakuje czegoś jeszcze?
Bardzo proszę o pomoc.

pozdrawiam,
Piotr G.
--

   |  To, że siedzę przed komputerem 25 godzin na dobę |