unix pod cisco

witam
tak sobie gadalem ostatnio z gosciem
na temat cisco(gosciu certyfikowany;))
i na temat systemu na ktorym on to stawia
wyszlo na to, ze nie na linuxie bo to...
(bylo to troche jak ataki ze strony *bsd)
no ale ponoc stawia serwerki na jakims
UNIXie ;), tak wiec sie go pytam na jakim,
a on mi odpowiedzial 'jestem pewien,ze wiesz jak
to sprawdzic, jak nie to ci powiem w niedziele'
-co zabrzmialo jak lekkie wyzwanie ;)

no ale fakt jest taki, ze jak mam niby sprawdzic
naczym on to stawia-firewall postawiony
i moge sobie tylko pomazyc o detekcji systemu...

mam wchodzic na strone cisco i szukac
jakiego UNIXa oni polecaja...?

a jaka jest wasza opinia szanowni grupowicze ;)
jaki system na serwerek, bo obecnie juz
dosc czesto slysze od roznych 'specjalistow',
ze linux to tylko na biurko...

no i jak mam niby wykryc jakiego on tam ma
UNIXa?;)

pozdr

SKula