Re: xintetd

> Istotą mojego pytania jest to czy faktycznie xinetd może w jakimś
> stopniu być uważany za bezpieczną alternatywę dla inetd?

standardowy inetd jest bardziej podatny na fludowanie maszyny gdyz nie ma
zasadniczo zadnych zadnych mechanizmow kontroli ilosci polaczen o danej
uslugi. ze wzgledu na sposob pracy (uprawnienia) to deomy dzialja podobnie i
sa "jednakowo" (nie)bezpieczne. dziura potencjalnie moze zostac odkryta w
kazdym z nich.

oba te rozwiazania pod wzgledem bezpieczenstwa i funkcjonalnosci i tak na
glowe bije duet daemontools i ucspi-tcp ze stajni DJB

dlaczego w debianie jest inetd? podejrzewam ze chodzi glownie o zgodnosc z
istniejacymi docami. w 90% manuali i ksiazek o unixach, nie tylko dla osob
poczatkujacych, opisane jest uruchamania uslug spod inetd. i jesli teraz
wproawdzi im sie inaczej konfigurowalnego demona to osoba malo obeznana w
systemie po prostu sobie nie poradzi. ot co.

--
mihaŁodziński