iptables

mam  zrobiona ipmasquarade na iptables.. dziala www, ale np. ftp
laczy sie  z serwerem ale nie pobiera katalogu (nie moge
zobaczyc co na nim jest) a program direct connect laczy sie z
serwerem , moge gadac na chacie ale gdy chce zobaczyc co ktos
udostepnia, albo przeszukac zasoby to nic sie nie dzieje...
Poprostu jesli jest sytuacja ze jakikolwiek serwer cos do mnie
wysyla to, to nie dochodzi...
co z tym zrobic..
i dodatkowe pytanie czy jesli ustawaim cos w iptables przez
komendy iptables -A INPUT.. to jest to zapisane na stale czy po
resecie "znika"?
dzieki