Dziwne zachowanie haseł w Debianie

Witam wszystkich Grupowiczów.

Po zmianie hasła roota na nowe w moim Debiabie Sid kernel 2.4.18 zauważyłem coś dziwnego.
Mianowicie, chodzi o symbol '*', który znalazł się na końcu mojego hasła i zauważyłem,
że jeżeli wpisze się hasło bez "gwiazki" to można się zalogować. Próbowałem róznych kombinacj ale 'gwiazdka' jest ignorowana tylko kiedy występuje jako ostatni znak w haśle.
Przykładowo:
hasło: "haslo_jakies_tam*" daje mozliwosc zalogowania się po wpisaniu "haslo_jakies_tam", natomiast hasło: "*haslo_jakies_tam" jest przyjmowane tylko kiedy zostanie wpisane poprawnie.
Czy ktoś coś takiego zauważył u siebie? Może ja czegoś nie wiem, może tak po prostu jest, a może to bug???
Bardzo proszę o komentarze.

pozdrawiam,
Piotr G.

--

   |  To, że siedzę przed komputerem 25 godzin na dobę |