Skasowany /var/lib

Wlasnie przed chwila skasowalem sobie katalog /var/lib i w zwiazku z tym mam kilka problemow
pierwszy to taki ze skasowalem sobie /var/lib/dpkg i nie moge zinstalowc zadnego pakietu. W zwiaku z tym mam pytanko jak go odtworzyc ew. jakie pliki powinny w nim byc. Skasowane pliki w czesci udalo mi sie odtworzyc ale jaki powinien mic jaka nazwe i gdzie powinien byc to nie wiem.
Prosze o pomoc to bardzo wazne.
Z gory dzieki

---