dhcp

Witam wszystkich ponownie

Zanim przejde do konkretow, zastanawialem sie przez chwile, zanim zaczelem
pisac tego maila, ze fajnie byloby napisac cos na liste nie dot. jakiegos
ojego/cudzego problemu.. hmm, coz praca, czas nie pozwala, a kolejny problem
pojawil sie na mojej glowie...

Otorz mam siec lokalna w ktorej dhcp przyznaje adresy lokalne (klasa
192.168...). Chcialem zrobic tak (i zrobilem) zeby dhcp przyznawal takze
adresy z puli moich adresow stalych (widocznych w necie), tylko ze konkretny
adres dla konkretnego macaddresu. Jest wiec w dhcpd.conf shared network i
tam sa dwie klasy stale i lokalne. Kiedy robie wpis dla konkretnego
hosta, wyszystko dziala, ale dhcp przyznaje takze stale ip dla ludzi ktorych
nie mam zadeklarowanych jako host.. Jak zrobic zeby przyzbawal stale adresy
tylko zadeklarowanym hostom, a reszcie lokalne.

deny unknown-clients ??

not authoritative ?

pozdrawiam
--