Re: partycja

On Tue, 09 Jul 2002 14:09:50 +0200
Rafal Zawadzki <bluszcz@ats.com.pl> wrote:

> Czy jest jakiś program który umożliwia robienie backupu na podmontowanej
> partycji? A najlepiej jakby potrafił jeszcze jak partimage robić to na
> zasadzie klient - serwer?

www.partimage.org
apt-get install partimage partimage-server partimage-doc (testing i sid)

nie bardzo rozumiem pierwsza czesc wypowiedzi. jezeli ma czytac podmontowana partycje to nie ma z tym zadnych problemow. jezeli ma natomiast ja zapisywac to bedzie sie buzyl i sie pytal czy napewno ale bez porblemow pozwoli zapisac. oczywiscie lepiej w tym czasie nic nie kombinowac a przed/po operacji zsyncowac. ja osobiscie nigdy nie zapisywalem nowej partycji na podmontowana ale odczyt z podmontowanej nie sprawil zadnych klopotow. pakiet partimage-server to serwerek na ktory mozna na zywca wrzucac obrazek lub go z tamtad wczytywac. ma support dla ssl-a (ja mialem jakis czas temu problem z wylaczeniem ssl-a ale imo to byl problem kompilacji wersji debianowej a nie samego programu, nie wiem jak jest teraz). program tez umozliwia kompresje przy uzyciu roznych metod (m.in. gzip, bzip2). osobiscie zgralem nim ponad 20 obrazkow partycji fat32 po sieci i bylo ok. niestety byl troche wolniejszy od norton ghosta ale za to dzial pod linem i po dopisaniu jednej linijki w czasie instalacji linuksow przy uzyciu system

Ścibi <scibi@inetia.pl>