RE: Mountowanie Fata

> 1. Jak, moze wiecie, pozmieniac plik fstab, aby automatycznie mountowal
> partycje z winda i fatem podczas startu sustemu i zeby byly one writable
> dla zwyklych userow?

/dev/discs/disc1/part2  /nosnik/2 vfat defaults,user,umask=000,showexec 0 0

zmień sobie ofcoz /dev/discs/disc1/part2 na /dev/hda1 etc.

O to mi chodziło.
Wpisałem tak:
/dev/hda1	/c	vfat	defaults,user,umask=000,showexec	0	0
i tak samo dla hda6 i /d
Wielkie dzięki.

> 2. Co zrobic, żeby podczas startu mountowal sie zdalny udzial Samby do
> lokalnego fs'a i zeby tez byl writable dla userow?

to z pamięci:

//server/zasob /mountpoint smbfs
defaults,username=sambauser,password=HASELO,umask=000 0 0

ofcoz jedna linia

To nie działa. Podczas startu wypluwa poprawną składnię dla mount -t smbfs
Można by po prostu wpisać mount do skryptu startowego ale nie jest mi to
konieczne.
Na szczęście poratowałem się programikiem gnomba. Polecam.

Pozdrawiam.