Problem z polonizacja Woodego

Mam taki problem (jestem swierzym debianowcem):
Zainstalowalem wszystkie pakiety potrzebne do polonizacji i w X-ach jest wszystko w porzadku tylko na konsoli jakos nie moge pisac i czytac polskich literek. Wszystko zrobilem zgodnie z instrukcjami znalezionymi w sieci ale nic nie ppomaga.

I druga rzecz z tym zwiazana to ze za karzdym razem kiedy cos instaluje z pakietu to mi wyskakuje kilka racy cos o bledzie w locale i ze perl nie moze wrocic do standardowych ustawien 'C', podobnie jest kiedy uruchamiam aplikacje Gnoma.