Re: Odp: Odp: Plyta ABIT KT7A-RAID lub KG7-RAID

ark wrote:

> Robiles swojemu serwerkowi jakies bezpieczne crash-testy?

Uruchamialem go z rozpietym mirroringiem, potem synchronizowalem. Bylo
ok.

> Jak technicznie to robiles jesli to robiles?

Jak wyzej :)

> Serwerek wstawal bez problemow z tym softwerowym mirroringiem?

Pamietam ze narzezbilem sie z lilo... juz dokaldnie nie pamietam w czym
tkwil problem.

> Co myslisz o kupnie plyty KT7A-RAID na serwer?

Odradzam Abita zdecydowanie. Kiedys to byly dobre plyty ale teraz
wolalbym jakiegos Gigabyte (sam w swoim domowym serwerze mam wlasnie
taka - dual pII 233 na BX , SCSI i gdyby nie szum to zapomnialbym o jego
istnieniu), MSI, moze Solteka (?)... Jest jeszcze Asus oczywiscie - ale
to inna klasa cenowa. Zwroc tez uwage na pozostale komponenty, z jakich
chcesz sklecic serwer. Kase zaoszczedzona na kontrolerze RAID spozytkuj
na RAM, dyski czy sieciowke. Poza tym - chcesz to robic na AMD? Moze
jestem nieco zwichniety ;-) ale do serwerow zawsze stosuje Intela. Nie
zebym mial cos przeciwko AMD (w domowym kompie mam Athlona)... jakos tak
sie przyzwyczailem :) Pewnie nie zrobi to roznicy - AMD czy Intel, mozna
za to zaoszczedzic kase na procu troche.

> Jedni mowia ze softwerowy mirroring to zabojstwo i inni tak jak Ty ze jest
> spoko?

Jest spoko. Nie da sie ukryc ze softwar'owy RAID nieco obciaz proca. Ale
jesli juz koniecznie chcesz robic RAID i miec to zrobione super to nie
obejdzie sie bez SCSI - a tu juz koszty zupelnie innego rzedu.

> Sam nie wiem co dobre? Ja chcialem zrobic bezpieczny mirroring w miare tanio
> i dobrze.

W miare tanio i dobrze? Wciagaj dwa Maxtory UDMA-133, sa szybkie. MB np.
jakies Gigabyte czy MSI na KT333 i oczywiscie ddry bo sie nie da inaczej
i zrob to software'owo. Abita odpusc.

Sylwester Hendzel
Szczecin